Projekat: izrade rešenja i implementacije sistema za unutrašnji transport i manipulaciju i sortiranje u distributivnom centru.
Investitor: CIAK AUTO Zagreb, Hrvatska;
Krajnji korisnik: CIAK AUTO Zagreb, Hrvatska;
Početak projekta: Mart 2020.
Opis: Sistem transporta plastičnih koleta (dim.600x400x400(mm)). objedinjena komunikacija na 3 nivoa, prizemlje +1+1. Sa gornjih nivoa koleta se kreću transporterima i spuštaju spiralvejorima – spiralnim transporterima na parter nivo gde se vrši sortiranje. Kapacitet sistema je 700 koleta na čas, odakle 70% sa partera, 20% sa prvog i 10% sa drugog nivoa.
Dodatna nota: Sistem je krajnje sofisticiran i automatizovan, koristi komponente, sisteme i platforme nekoliko renomiranih igrača iz ovog biznisa. Trasing ekipa je ovaj put zakoračila dublje u tehnologije izvršenja kompleksnih projekata tako što je stvorila modularni sistem sastavljen od platformi koje nam dolaze od drugih: Ambaflex-a, Interol-a, SEW-a, svodeći udeo sopstvenih proizvoda na manju meru, insistirajući na ultimativno kvalitetnom rešenju koje ćemo sprovesti uz pomoć naših prijatelja-kompanija, istovremeno kapacitete matice učiniti slobodnim da se posveti drugim projektima u toku.
Koliko je zahtevan jedan ovakav projekat i šta znači precizan, inženjerski pristup, možda će najbolje oslikati zapisnik sa sastanka sa klijentom, u trenucima kada je sve već “utvrđeno”…te ovo što ćete pročitati jeste zapisnik iz sveske inženjera Đorđa Momčilovića, Projekt Menadžera i LEAD Menadžer Trasing-a:
Rezime sastanka održanog u prostorijama Ciak Auto, dana 27.02.2020.
- Izmenjen je layout, po više tačaka
- Definisane konačne pozicije spiralnih transportera. Spirala 2 (desna) je pomerena udesno za 8m, što je rezultiralo produženjem transportera na 1. spratu i prizemlju za po 8m.
- Obe spirale su pomerene ka unutrašnjosti skladišta, kako bi trasa zaobišla elektro instalacije.
- Zbog potrebe pristupa glavnom elektro ormanu, trasa na prizemlju je izmeštena ka skladištu, kako bi se stvorilo dovoljno prostora oko elektro ormana. Zbog ove izmene su dodate dve krivine koje vraćaju transportere u prvobitnu putanju.
- Sortiranje neće biti u drugoj prostoriji već je vraćeno nazad u skladišni prostor, iza zida. Sa tim ciljem transporteri u prizemlju su skraćeni za 8,6m, a protivpožarna zavesa više nije neophodna i neće biti predmet isporuke.
- Da se ne bi ugrozio koridor za prolaz viljuškara, gravitacioni transporteri na izlazima 6 i 7 su skraćeni za po 1m.
- Transporteri na prvom i drugom spratu će se oslanjati na podnu konstrukciju skladišta, a opterećenje po 1m će biti naknadno dostavljeno, zbog provere sa proizvođačem skladišta.
- Trasing će dostaviti konačnu trasu i poziciju spirale, pre montaže, kako bi Ciak na vreme mogao da ukloni sva skladišna polja koja smetaju za instalaciju.
- Transporteri će imati zaštitnu ogradu sa spoljne strane (suprotne od strane ulaganja), kako bi se sprečila mogućnost padanja kutija i ugrožavanje bezbednosti operatera.
- Usvojeno je da će postojati jedna vrsta transportne kutije, pravilnog oblika, sa ravnim dnom, dimenzija 600x400x400 (max), a ukupna težina kutije sa teretom će iznostiti 30 kg.
Na linku možete videti naš predlog kutije https:x//www.schoellerallibert.com/products/4130760/ - Napomena: sve izmene koje utiču na korigovanje cene, će biti evidentirane.
- Pozicija elektro ormana – definisana
- Emergency stop tasteri – rasporedjeni
- Dva tastera kod segmenta sortiranja
- Tri tastera na prizemlju
- Tri tastera na I nivou
- Dva tastera na II Nivou
- Napojni kabal – obaveza Ciak-a da dovede napojni kabal do elektro ormana. Nakon konačnog rešenja Trasing ce javiti Ciak-u Instalisanu snagu elektro ormana.
- Komunikacioni kabal – kupac postavlja komunikacioni kabal između servera i PLC. Kabal mora da bude u kategoriji CAT6a ili više. RJ45 konektori moraju biti industrijskog tipa (metalno kućište). Takođe preko istog kabla obezbediti internet konekciju
- Dostaviti spisak slobodnih IP adresa. Trasing će naknadno dostaviti broj potrebnih IP adresa.
- Upravljanje linijom obavlja se preko Touch panela koji se nalazi na elektro ormanu.
- Potrebna je izmena WMS-a. Komunikacija izmedju WMS-a i PLC-a je dvosmerna. WMS treba da poveže broj otpremnice (naloga) sa brojem kutije za transport. Na osnovu otpremnice WMS dodeljuje broj izlazu na koji kutija za transport treba da se sortira. Broj izlaza treba da bude dvocifren (01, 02, 03…). PLC prosledjuje WMS-u očitani bar kod od skenera koji je instaliran na liniji. WMS na osnovu primljene poruke vraća PLC-u broj izlaza.
- Komunikacija ide preko TCP/IP protokola. Telegrami se šalju kao ASCII poruke. Trasing će naknadno dostaviti detalje komunikacije izmedju PLC-a i WMS-a.
- Razmena podataka izmedju PLC-a i WMS je vremenski ograničena na 500ms.
- Bar kod nalepnica koja se lepi na transportnu kutiju mora da bude CODE 128.
- Bar kod treba zalepiti vertikalno, oko 100mm od dna kutije, na obe duže strane kutije.
- Dužina bar koda – Ciak je obezbedio uzorak bar kod nalepnice. Trasing će naknadno, nakon provere, dostaviti informaciju da li je nalepnica čitljiva našim bar kod skenerom.
- Kvalitet bar koda mora da zadovolji ANSI B.
- Debljina linije barkoda od 0,2mm do 0,5mm. Karakteristike pri kreiranju barkoda su prikazane ispod.@
- _____________________________________________________________________________________
- Ovaj projekat se predstavlja IN VIVO i njegovo okončanje i puštanje u rad se očekuje početkom druge polovine ove godine te ćemo sa pažnjom pratiti i čekati predaju projekta! STAY TUNED!