Tekst pred Vama dolazi pravo iz naše projektantske kuhinje, naše kolege za časopis Logistika&Transport napisali su sjajan članak koji prenosimo u celini. Izvornu elektronsku publikaciju možete pročitati na ovom linku

U današnje vreme jedna od karakteristika prosečnog stanovnika planete je intenzivan tempo života. Uglavnom svima i na svakom mestu je dostupna brza komunikacija, protok ljudi, robe i informacija. Nekada je bilo opšte prihvaćeno mišljenje da isključivo mlađi deo populacije uvodi nove trendove, usvaja inovativne načine razmišljanja i koristi tehnologije poslednje generacije. Međutim, situacija se promenila ulaskom savremenih smart uređaja i aplikacija u sve pore društva i život svakog pojedinca, što je doprinelo da više nisu samo pripadnici mlađe populacije glavni korisnici tehnoloških noviteta, već i svi drugi.

Upravo zbog te dostupnosti danas se podrazumeva da i najobičniji korisnik internet usluga, bez obzira na starost i društveni status, želi da kupovinu robe obavi u najkraćem mogućem roku i za najbolju moguću cenu. Tekuća pandemija dodatno je pokazala čak i najtvrđim protivnicima online trgovine da nije neophodno svaku kupovinu obaviti lično u prodajnom objektu, već se sve može završiti i daljinski – jednostavno i bezbedno, uz par klikova na svom računaru ili smart telefonu. Pomenute činjenice postavljaju ozbiljan zadatak za sve učesnike u lancu snabdevanja, kako za distributere, tako i proizvođače robe. Odgovoriti na zahteve tržišta i kupca koji želi da bude uslužen brzo i efikasno, bez greške ili dodatnih troškova, na vrhu je liste prioriteta. Konkurencija je žestoka i jedan nezadovoljan korisnik usluga, može da znači i potencijalne desetine izgubljenih u budućnosti, naročito ako se uzme u obzir da se 77% kupaca odlučuje za saradnju sa istim dobavljačem, ukoliko je prva dostava kupljenih artikala kompletirana u kratkom roku. Skladištenje i distribucija, kao i ceo intralogistički proces su pred ozbiljnim izazovom i zato je od suštinske važnosti implementirati nove tehnologije kojima se unapređuju procesi.

Neke od tih tehnologija, poput visoko efikasne automatizacije, robotizacije i procesne tehnike, doprinele su da se tradicionalan način funkcionisanja distributivno-skladišnog prostora, znatno izmenio u poslednjoj deceniji. Pritisak tržišta uslovljava konstantne promene, uvek sa istim ciljem – unaprediti postojeći proces, omogućiti više skladišnih kapaciteta, ubrzati unutrašnje operacije, umanjiti greške, optimizovati tehnologiju – obezbediti efikasniji ciklus.

Na našem tržištu, u skladišno-distributivnim i logističkim centrima, radni ciklus se zasniva na mnogo manualnog rada u tradicionalno organizovanom hardveru. U softver se nedovljno ulaže, dok je komunikacija između hardvera i softvera takođe na niskom nivou.

To dovodi do nedovoljno brzih procesa, neefikasnih materijalnih tokova i velikog udela ljudskih grešaka u radu.

U prošlom broju smo pričali o horizontalnom transportu i sortiranju, vrstama, kapacitetima i opcijama. U ovom broju ćemo prikazati vertikalni transport i sortiranje, u 2 varijante, cikličnim i kontinualnim liftovima. Elevatori se koriste za vertikalni transport i sortiranje tereta, na više različitih nivoa skladišta, u procesu ulaza i izlaza robe. Mogu da transportuju širok spektar tereta, različitih dimenzija i zapremina poput kutija, gajbi, tacni, paketa, pakovanja i drugih tereta. Vrlo su ekonomični i lako se integrišu u svaki transportni sistem, zahvaljujući maloj radnoj površini, a zbog modernog dizajna i minimalnih zahteva za održavanje spadaju u visoko efikasne i pouzdane komponente sistema. Optimizacija intralogističkih procesa se ostvaruje pravilnom i pravovremenom komunikacijom između WMS-a i MFCa, odnosno Softvera koji upravlja skladištem i Softvera koji upravlja transportnim linijama.

Time se obezbeđuje:

  • brža popuna skladišnih lokacija: ulazni dok – pozicioniranje artikla
  • brže pražnjenje skladišnih lokacija: lokacija artikla – izlazni dok
  • smanjena fluktuacija operatera i njihov broj
  • manje akumuliranje artikala na ulaznim i izlaznim dokovima, ušteda prostora
  • lakše, brže i preciznije pronalaženje artikala
  • faktor ljudske greške sveden na minimum
  • konsolidacija uređena, mogućnosti oštećenja artikala svedena na minimum

CIKLIČNI ELEVATOR

  • Visina dizanja od 2,5 do 12 metara
  • Kapacitet max 360 p/h
  • Maksimalna težina tereta 50 kg
  • Površina radnog prostora (footprint) već od 0,5m x 1m
  • Pouzdan rad i minimalno održavanja, veoma nizak nivo buke
  • Mogućnost reverzibilnog režima rada
  • Široke mogućnosti konfiguracija lifta na različitim visinama i sa različitim brojem stanica
  • Opcija infeed i outfeed tereta bočno, čeono i sa zadnje strane – osnom rotacijom konstrukcije
  • Modularna konstrukcija omogućava naknadno povećavanje visine i broja infeed/outfeed stanica

KONTINUALNI ELEVATOR

  • Visina dizanja od 2,5 do 15 metara
  • Kapacitet max 2.000 p/h
  • Maksimalna težina tereta 100 kg/met
  • Transport svih vrsta proizvoda
  • Površina radnog prostora (footprint) već od 1.3 m u prečniku
  • Širina transportne trake do 1200 mm
  • Minimalni nivo održavanja i nizak nivo buke
  • Mogućnost reverzibilnog režima rada
  • Veliki broj kombinacija infeed i outfeed sa različitom orijentacijom

FLEKSIBILNOST – MUST HAVE KARAKTERISTIKA

Automatska skladišta, roboti, sorteri, liftovi, šatl i transfer vozila, automatski upravljana vozila umesto operatera, su neke od opcija. Uz kvalitetan dizajn toka materijala, automatizovana rešenja obezbeđuju fleksibinost u radu. Fleksibilnost je važna zato što kompletan proces zahteva stalne promene i unapređenja. Modifikacije sistema i unapređenja su jednostavna i brza, kao što i sami možete da vidite.

POVRATAK U PROŠLOST!

Pogledajte Trasing publikaciju o Liftovima, iz 2012-e godine, u časopisu POSLOVNA LOGISTIKA!

ELEVATOR ZA JEDINIČNI TERET

TRASING doo

Pogledajte video na temu elevatora:

Comments are closed.